Обрати сторінку
Недавно я зганяв в Чехію, вже вдруге в 2018, цього разу я пробув там тиждень. Це вже моя 4 поїздка в чудове місто Прагу. Вперше я був там в 2012 році, коли я вирішив здійснювати свої мрії вже сьогодні і купив цифрову камеру + квиток в євротур. Це була моя перша поїздка закордон і вона вдалась на всі 200%. В дорозі я познайомився з 5 чудовими дівчатами і це було феерично.

Наступна поїздка була того ж року на Новий Рік, були нові знайомства і чудова новорічна ніч на Вацлавській площі з шампанським і незабутніми емоціями. Не знаю, чи правда – що як зустрінеш Новий рік, так його і проведеш, але той рік був, поки що, самим мандрівним і незабутнім. Я відвідав тоді Африку, Кавказ, мою стару мрію – Берлін, загалом 7 країн + Ватикан. Познайомився з багатьма цікавими  і чудовими людьми, а з деякими попрацював і дружу донині.

Кожного разу перед поїздкою я завжди добре готуюся, дивлюся погоду, маршрути і гуглю різноманітні тревел лайфхаки. Потім заношу всю цю інфу в вордівський документ, роздруковую його + заношу в смартфон. в перші рази потрібна була шенгенська віза, якою займалося турагенство, зараз же завдяки безвізу стало набагато простіше. Хоча в березні у мене на польському кордоні нічого не питали, то останнього разу(в червні) я ледь викрутився, бо забув купити поліс страхування, допомогла мабуть карма і нас з братом пропустили. Але наступного разу я обов’язково візьму страхівку, вона до речі продається навіть поряд з українським КПП, а також її можна замовити онлайн. Кажу про це, бо наших деяких супутників по автобусу  прискіпливо перевіряли, питали і страхівку, бронь готелю, квитки назад і дорожні чеки. То ж будьте уважні, краще купити той поліс за 170грн на тиждень, чим ризикувати більшою сумою за квитки і готель.

До того ж в Єврозону заборонений ввіз молочних (і сиру) і м’ясних продуктів(консерви, ковбаси, сало і т.п.), тютюнові і  алкогольні вироби – лімітовано(40 сигарет і не більше 1 л міцного алкоголю) , про що зазвичай пишуть в квитках і правилах перетину кордону. Незнання або неуважність буде коштувати гарного штрафу, тому краще все перевірити вдома, ну або вжити в автобусі до перетину кордону, або на крайній випадок викинути в смітник перед польським КПП. Останнього разу десь половина автобусу заповнила той смітник майже повністю за 5 хвилин, ось так.

Перші мої євротури коштували десь від 215 євро за тиждень + віза + екскурсіїї. Як для перших разів було дуже цікаво і насичено, бо ми майже щодня переїзжали в нову країну : майже доба в Будапешті, 8 годин в Відні і три дні в Чехії, звідки ми вибирались в Дрезден на день і в Карлові Вари по бажанню за додаткову плату. Але це було галопом по Європах і в голові залишався лише калейдоскоп місць, вражень, запахів, смаків і уривків екскурсійної інфи.

Тому я люблю повертатись, де мені найбільше сподобалось і розмірено прогулятись там і насолодитись мандрівкою. Хоча дехто любить більше пакетні тури ніж самостійні мандрівки, але то вже кожному своє)

Першою країною була Угорщина і її столиця Будапешт. Це місто лежить на березі Дунаю і тут же б’є багато геотермальних гейзерів, які використовують для лікувальних процедур . Після нічного переїзду нас повели в одну з найкращих купалень – Сечені. це було саме те. Найбільше мені сподобались термальний басейн (загалом іх 3 ) у внутрішньому дворику з температурою +38 і розважальний басейн з гідромассажем і вихором.  Вхідний квиток коштував 13 евро. Як доживу до пенсіії, буду приїзджати сюди лікувати свою спину і грати в шахи прямо в басейні)))

В Сечені ми були десь з 7 до 12.00, потім підживились бутербродами і пішли на оглядову екскурсію містом. Походили площею Героїв в центрі Пешта, сходили в метро, пройшлися замком Вайдахуняд ( угорська мова дуже складна, майже як японська), – цей замок предтеча Диснейленду, побудований більше в минулому столітті до 1000-тя Угорщини. Зараз там знаходяться Сільськогосподарський музей, пам’ятник Анонімусу, Джорджу Вашингтону і графу Дракулі. А взимку тут продають глінтвейн і катаються на ковзанах по озеру, яке знаходиться поряд.

Потім заїхали в величезну Базиліку Святого Іштвана, котрий є святим покровителем Угорщини, Будайську фортецю і Рибацький Бастіон. Все дуже величне, готичне і красиве , правда трохи незвично було бачити готель Хіллтон поряд з Рибацьким бастіоном))  Також я вперше побачив, як піклуються про сліпих – спеціально для них зроблені металічні макети пам’яток архітектури, щоб можна було відчути будівлю. Такі ж макети я потім бачив і у Відні, Празі і Дрездені.

В обід ми заселились в готель на правому березі Буди. Трохи відпочивши я зганяв в магазинчик Tesco, взяв одну з символів Угорщини – токайського вина, сиру і ще щось перекусити. Ввечері ми бандою пішли в центр міста.

Парк Вайдахуняд
Той самий архітектурний макет для людей з вадами зору.
Центральна вулиця Будапешта називається Vaci Utca і знаходиться в нижньому Пешті. і моя вам порада – не заходьте в кафе на центральній вулиці міста, буде дорого, довго, можливо не смачно і великі чайові. Ми зайшли в таке кафе і чекали на свої страви 50 хвилин, блюда, так як ми не вказали розмір, були найбільші і найдорожчі +  чайові офіціант з нас вимагав, пробігши кілька сот метрів, хоч обслуговування нам зовсім не сподобалось. В угорщині турист завжди не правий, так що майте на увазі, якщо не дасте чайові офіціант може викликати поліцію. Я два рази був в Будапешті і завжди в мене не лишалось грошей навіть на магнітик) Прийшлось купляти магніт у Відні, все одно їхня королева Сісі була угоркою. От така ось історя друзі, так що якщо хочете нормально поїсти і не хочете щоб вас надурили – використовуєте правило 5 кварталів, які потрібно відійти від крайнього туристичного місця.

Також туристам пропонують вечірню прогулянку на пароходиках Дунаєм за 20 євро, але як на мене краще посидіти на набережній з пляшкою вина і насолодитись вечірнім містом. Наші знайомі вибрали пароходики і були не дуже в захваті, ну то кожному своє. Особисто я купив кілька тістечок і пройшовся з дівчатами до Парламенту і посиділи на лавці набережної.

Зранку ми поснідали і поїхали у Відень, доїхали десь о 12.00. І пробули  до 18.30 . Дорогою ми вперше побачили величезні вітогенератори, і на всіх лопастях були австрійські прапори, ось такий місцевий патріотизм)

Нас повели на оглядову екскурсію, показали палаци Хофбург, Грабен, Оперний театр, собор св.Стефана , Рінг, віденський Парламент, пам’ятник Моцарту. Дуже пафосне місто, мені сподобалось) Коли вдруге я там був, то ми зі знайомими пішли на берег Дунаю, взяли по хот-догу в арабів і сіли під мостом, щоб відчути справжню атмосферу міста. А коли я був втретє тут, то дізнався про найбільшу торгову вулицю Відня – Маріахильфер штрассе (Mariahilfer Strasse)  по обидва боки цієї вулиці знаходяться багато речових супермаркетів і кафешок і мій улюблений C&A де за останні євроценти я купив мої улюблені джинси і світер. Магазини працюють в будні до 21.00, в суботу до 18.00. Починається ця вулиця від Ховбург, довжина її більше 2 км і закінчується вона біля центрального залізничного вокзалу Відня.

Хто хоче зайнятися шопінгом у Відні , майте на увазі , що по неділях  і святах працюють лише кафешки і кілька продуктових супермаркетів, а речові магазини не працюють. Так австрійці показуть що всі люди і на вихідних потрібно відпочивати, ну або їхні профспілки дуже сильні)

Саме тут я вперше спробував смажені каштани і справжню віденську каву, а в туристичному кафе при замовленні давали кавову філіжанку в подарунок. Ця філіжанка ще досі ціла, і я люблю зранку пити з неїі по віденськи запивати каву склянкою чистої води. Також саме у Відні у мене з’явилась традиція куштувати якийсь новий сорт морозива, щоб запам’тати місто на смак , так би мовити. Також я люблю слухати місцеве радіо, щоб поринути в атмосферу нової країни. Також тут я вперше спробував марципани, доволі смачні.

Стосовно архітектури у Відні найбільше запам’ятались балкон де виступав Гітлер, під час аншлюзу Австрії з Німеччиною, площа героїв навпроти, королівські палаци і величезна діюча конюшня поряд) Собор св. Стефана , або Стефан хаус теж видався незвичним, мабуть через кольорову внутрішню підсвітку, бо якось іншого разу я туди зайшов і не впізнав це місце, моно було сіре, готичне і похмуре.

Поряд зі Стефан хаус знаходиться магазин Білла, де ми всі накупили собі марципанів і кави.

А це фото з моєї першої закордонної портретної фотосесії.
О 18.30 ми сіли в автобус і попрямували в Прагу. До речі, хто подорожує автономно, або є зайвий час – можна зганяти в Братиславу. Вона знаходиться на відстані близько 50 км від Відня і квиток автобусом коштує близько 5 євро. Близько 23.30 ми добрались до нашого готелю Imos. Непоганий готельчик і кормили добре, є лише один мінус – це 9-й район Праги( чеські райони не мають назв, лише нумерацію), і добиратися до центра потрібно було автобусом № 140 (інтервал 8 хвилин) до метро Летняни (Letňany). Загалом часу займало близько 40 хв. А квитки в Празі діють за часовими інтервалами – 30хв=24 крони(1евро), 90хв = 32крони і 40 крон у водія. Тож в 30 хвилин ми не вкладались і брали на 90 хв.

Транспорт в Празі заслуговує окремої розповіді. Тут досі ходять відомі нам старенькі червоні трамваї-Шкоди, правда тут вони блищать, наче іграшки) + нові сучасні моно-вагони, гарні тролейбуси і метро дуже сучасне, в ньому немає турнікетів , зате є контролери і штраф становить 40-80 $, тож будьте уважні. Весь транспорт ходить чітко по хвилинам і є гордістю пражан. Трамваї також курсують всю ніч, правда спареними нічними маршрутами, що є гарною альтернативою таксі. Щоб в цьому розібратися користуйтеся Google Maps, який не раз мене виручав, а токож офф-лайнова прога MapsMe (працює без інтернету, необхідно попередньо завантажити карти). З ціми двома пристосунками ви ніде не пропадете, сам часто використовую і ходжу “по приладам” в чужих містах. Квитки можна купити в касах, у водія(дорожче) і навіть оплатити смс-кою. Більш детальна інформація про транспорт  тут і тут. Але після того разу я завжди вибирав готель чи хостел ближче до центру, щоб не витрачати час і кошти, до того ж гуляти Прагою справжнє задоволення.

В Празі, на відміну від інших міст є два центри – старовинний з астрономічними курантами і Тинським храмом – Староместька площа і сучасний – Вацлавська площа, або  по чеськи  = наместі.

Це Вацлавська площа, названа на честь Святого Вацлава, князя Чеського, небесного заступника країни, табличка з назвою вулиці і Тинський храм на Старомєстській площі тут зажди багато туристів і потрібно бути обережним, бо багто і кишенькових злодіїв. На Вацлавській площі, як на мене продаються найкращі хот-доги в кіосках, біля входу в метро Mustek. Також  тут багато речових магазинів, торгових центрів + продуктові супермаркети Tesco, Billa і Albert(поряд з ТЦ Palladium) – в ТЦ також є безкоштовні туалети і wi-fi , бо у всіх інших місцях WC платні, навіть в McDonalds.

На Староместській площі знаходиться один з символів Праги – астрономічні куранти. Також тут є музей Ворхола, Альфонса Мухи і Сальвадора Далі (прямо біля Тинського храму). Близенько знаходяться також Hard Rock Cafe, Музей секс-машин (туристична принада) недалеко також є еврейське кладовище, синагога і місця де, як розказують місцеві гуляв Голем.

Наступного дня нас групою повезли на екскурсію в Замок Сихров + Турнов в Богемію. Таи був непоганий такий замок з привидом “Чорна вдова” і показали процес добування і огранки гранатівна ювелірному заводику в Турнові, теж один з символів Чехії. Тпм я вперше загубився і скажу вам це самий цікавий досвід в поїздці. Щоб відчути місто в ньому дійсно потрібно загубитись, так було зі мною в Єрусалимі і воно того варте.

Частина групи також їздила в Карлові Вари, я з ними не поїхав і добре, бо з їхніх розповідей там була лише одна розпіарена вулиця і бювети з мінеральною водою, корисною для шлунка. Тобто це більш санаторна зона.

Пиво в Чехії є предметом національної гордості, тому його можна вживати на вулиці не побоючись поліції. Традиційно чехи п`ють пиво майже не щодня тому трохи лисуваті, саме так ми визначали місцевих коли шукали рекомендований нам ресторанчик U Medvidku .Дівчинка з нашої групи йшла по центру Праги і питала в лисих чоловіків -“Ви чех?” – “Де Медвідку?” – весело, зате ми таки знайшли його))) І там спробували шедевр чеської кухні – вепрово колено або рульку, це свиняча нога, котру близько 18 годин варять в пиві, в результаті все сало розчиняється, м`ясо стає дуже ніжним і воно тане в роті. Подають вепрово колено зазвичай з квашеною капустою і хріном і звичайно з пивом. Пиво тут, на від нашого кріпить, від нього , перепрошую не хочеться в wc, має оксамитовій смак , особливо темні сорти. Тому в супермаркетах інколи буває доволі важко знайти темного Велкопоповицького козла або Staropramen.

Ну а хто не їсть м`ясо чи пиво, альтернативою є чудові чеські сири, особливо камамбер і рокфор, які продають тут в маленьких пакуночках по 100 грам, а також смачні місцеві вина.

Писаючі чоловіки біля музею Франца Кафки
Інтер’єр ювелірного музею в Турнові
Найвужча вулиця Праги – Вінарна Чертовка (Vinárna Čertovka) ,зі світлофором шириною 70 см. і Карлов міст з неймовірною кількістю туристів.
Вепрово колено.
Цікаві вітрини Праги і вид з Празького Граду.
    Загалом в Празі ми пробули 2.5 доби , в один з днів ми з`їздили на екскурсію в Дрезден, який знаходиться в 200-х км від Праги. Пройшлися по місту, зайшли у відому дрезденську галерею, там дійсно красиво і є що подивитись. Місто, до речі розбомбили союзники під час Другої Світової, але німці все педантично відновили і тепер місто виглядає, як листівка з середньовічними вуличками, храмами і пам`ятниками.
Це стіна з історією Дрездена, яка дивом вціліла після бомбардування.
Прекрасні дівчата і вид на правий берег Дрездена і річку Ельбу.
В останній наш день в Празі, ми пройшлися екскурсією Празьким Градом, відвідали собор св. Віта, президенський палац, “Злату вуличку, Малу страну і звичайно Карлів міст, де ми всі загадували бажання. Моє здійснилось вже скоро, бо саме там я взяв за руку моє кохання.
БОНУС Друзі і знайомі часто питають, як і де я купую такі дешеві квитки(в Прагу за 550грн і в Німеччину за 24 грн, Ізраїль за 600грн). Тому я склав маленький чек-лист сайтів де часто бувають акції на квитки :

пакетні тури – https://misto.travel/

сайти-агрегатори акцій квитків і турів

Квитки в Азію

А ще краще підписатись на їхні телеграм -канали, щоб не загубити акцію серед пошти.

А фото з подорожі Грузією, яка обійшлася мені з квитками і всім іншим в 185$, більше про наш треш тур http://uginnovik.com/georgia-sale-deshevo-nedorogo/ І мандрівка Індією bit.ly/2kyOPMZ

Поки все, а хто хоче ще трохи з`економити – ось мій реферальним лінк на отримання бонусу в 15 $ для Букінг – користайте booki.ng/2F8WX5i

+ лінк на Airbnb 18$ www.airbnb.ru/c/zhenyak2/

+ опис моєї мандрівки на планету Татуїн, африканський Колізей і гонитва на джипах пустелею – тут http://uginnovik.com/starwars-coliseum-tunisia/

Забирай собі , щоб не загубити. Всім Кайфових мандрівок!