Обрати сторінку

Привіт, хочу розказати про свою подорож в півінічну Африку, де були : раллі на джипах по Сахарі, африканський Колізей, гонитва на квадроциклах по барханам, прогулянка на верблюдах і піщана буря на додачу. Але про все по порядку.

Цю мандрівку мені запропонував друг , по так званій “Горящій путівці” за 425$ за одного при двомісному розміщенні. Це було, як я їздив ще турами, а не самостійно , як зараз. Інколи буває дешевше так зганяти, ніж купляти квитки і готель окремо.

Летіли ми за допомогою компанії JoinUp на їхньому літаку (я перевіряв авіаквитки окремо – виходило набагато дороще). А якраз перед цим інші мої друзі розповіли мені про свою подорож в Туніс і міні-тур по Сахарі на джипах і верблюдах, тож я не довго вагався і вже ввечері погодився, а на наступний день ми оплатили тур і оформили всі необхідні документи.

В Тунісі віза ставиться по прильоту , безкоштовна якщо ви їдете туристичною групою і покажете туристичні ваучери і квитки назад. Ось тут можна подивитись куди потрібні візи http://bit.ly/2iatTv0.

Виліт у нас був о 5 ранку, я зрозумів що не засну, то ж пішов на п’ятничну вечірку латиноамериканських танців в клубі Хамелеон і прогоцав до півночі. Вилітали ми з Жулян, набравши трохи сувенірв в DutyFree, як потім виявилось – дарма.

Туніс знаходиться на півночі Африки і є мусульманською країною  і з 1883 до  1955 був французькою колонією. В країні розмовляють арабською, французькою і англійською. Франція лишила значний вплив на традиції, мову , дороги і виноділля в цій арабській країні з самим м’яким і толерантним ісламом.

В Тунісі чудові дороги, можна вживати вино, пиво і джин місцевого виробництва, щоправда лише білим туристам (а місцевим після заходу сонця). Тут повно французьким машин, У нас пакет був all inclusive – ми відривались добряче, але хочу відмітити , що пиво в них так собі, а  червоне і рожеве вино і джин дуже не погані.

Ми зупинились в готелі міста Хаммамет, поряд з таким чудовим Середземним морем. Море доволі чисте, тепле і прозоре , але як на мене занадто солоне і на жаль не намає на що подивитись , якщо зайнятись підводним плаванням. Але можне добре позагоряти, поплавати і покататись на такому кораблику для туристів, десь за 40 динар (1 $ -2,3 туніських динара = 18 $).

Мені швидко набридає такий спокійний відпочинок, то ж я пройшовся містом, подивився на місцевих, зайшов в старе місто – де в арабів стоїть зазвичай фортеця і називається Медіна (місто з арабської) – там були вузькі вулиці з яскравим базарчиком, наче в казках “Тисяча і однієї ночі”.

Можна також зайнятись парасейлінгом – це політати вдвох на парашуті, прив’язаному до катера. Відкриваються красиві краєвиди і адреналін підскакує. Коштує ця послуга десь 50 динар (20 $) + пропонують фотографування вас, як ви кричите при підйомі і посадці парашута))) . В мене була своя фотокамера, але араби мене довго відмовляли від неї, типу боялись що вона впаде, а насправді потім втюхали свою фотозйомку. Вирішуйте самі, але відчуття дуже класні і кадри з висоти пташиного польоту були б дуже красивими.

Тур був у нас на 7 днів і на 4 -й я таки поїхав в міні-тур  Тунісом в Сахару . Тривала наша мандрівка 2 дні. Виїхали ми о 6-й ранку автобусом, доїхали через кілька годин до Ель-Джем, де знаходиться третій по величині Колізей, після Римського і амфітеатра Капуї. Я був в Римському колізеї потім , а цей мені здався таки більшим. Туніський Колізей слугував для розваг місцевої знаті і простогонароду, коли Туніс був у складі Римської Імперії. Телевізорів тоді не було, тож розважались на боях гладіаторів вживу.

Колізей має дещо витягнуту форму еліпса, а не кола , як в Римі. Чудово зберігся, можна піднятись і на трибуни і спуститись в підвали, де тримали звірів і легіонерів. Тут знімали фільм “Гладіатор”, бо режисеру римський Колызей здався маленьким для такої епічної картини, а зараз тут проходять концерти і вистави. Вхід коштує 1 динар.

Я пройшовся Колізеєм від підвалів , що чудово збереглись, аж до верхніх трибун. Відчуття, таке, коли сидиш на мармуровій лаві, наче зараз дійсно вийдуть гладіатори на сцену, а 21 століття десь в іншій реальності.

За годину ми всілись знову в автобус, гід нас пригостив оливковою олією з місцевим хлібом – дуже смачно. Він розказав , що Туніс славиться своєю олією, яка здебільшого йде на експорт і краща за італійську. Ну, як кажуть кожна жаба своє болото хвалить, але літр олії я таки додому купив, замість сувенірів).

До обіду ми доїхали до берберських поселень в Матматі. В Тунісі місцеві пустельні жителі будували свої підземні житла доволі оригінальним способом : виривали котлован в глиняному  грунті, до глибини десь 6 метрів, це був центральний двір- а від нього відгалужувались окремі  штучні кімнати-печери з аркоподібним склепінням. Не дивлячись на +40 на сонці, в цих житлах було прохолодно і комфортно.

Ці підземні житла стали популярні, після того як їх показали в Зоряних Війнах як житло Люка Скайвокера – це був готель «Сіді-Дрісс». Зараз це туристична визначна пам’ятка і населення заробляє на туристах або проводячи фолькльорні вистави. Для місцевих побудували наземні будинки , після 1967 року, коли було зруйновано багато підземних будівель внаслідок сильних злив. Але й досі більша частина цих підземних будівель заселена місцевими. Ми чудово пообідали в такій печері і поїхали далі на південь до верблюдів.

Під вечір ми добрались до  Північної Сахари і зупинились в місті Дуз. Ми поселилиь в готельчик на краю Сахари і перевдягнувшись в бедуінські халати поїхали на прогулянку квадроциклами. Це я вперше сидів на квадроциклі і мені дуже сподобалось гасати по барханах, які виявились дуже твердими ( вітер добре спресував пісок на протязі багатьох століть).

Після квадроциклів ми з групою пересіли на одногорбих верблюдів і прогулялись пустелею до заходу сонця. Верблюди, до речі , коштують біля 10 000 $ штука і використовуються майже виключно в туристичному бізнесі. Кататись на одногорбих верблюдах доволі зручно завдяки спеціальному  верблюжому  сідлу. Заходом сонця ми не змогли насолодитись в повній мірі бо почалася легка піщана буря, що додало певного екстриму в нашій мандрівці

За день ми проїхали десь 800 км Тунісом, тож ввечері ми лягли зарані, бо встали о 3-й ночі щоб зустріти схід сонця на дні пересохлого озера Шотт Ель Джерід. Це було шикарне видовище – рожеве небо, рожеві від солі калюжі  і рибальський човен з прапором Туніса посеред озера.

Після сходу сонця ми пересіли на джипи і попросили водія покатати нас екстримально, що він із задоволенням зробив – були і майже вертикальні підйоми на гірки і дрифт по барханам і перегони з іншими джипами.  Ось маленьке відео, як ми катались.

На джипах ми заїхали в місцевість біля міста Татуін, де вже більше 30-ти років стоять декорації з фільму Зоряні війни , епізод 4 – де знімались кадри планети Татуїн, де жив Люк Скайвокер. Клімат тут сухий, до того ж місцеві ревно бережуть цю туристичну пам’ятку) Цікаві декорації, але не такі масштабні як у фільмі.

На цьому наші пригоди не закінчились. Поганявши ще по Сахарі ми в’їхали через фініковий гай в гірську оазу з зеленими і соковитими пальмами і бірюзовим озером. це реально диво, після піску і спеки покупатись в прохолодному озері і поснідати фініками. Рекомендую)

Після сніданку в оазі ми пересіли в наш автобус і поїхали назад в Хамамет через священне мусульманське місто Кайруан, четверте за святістю місто ісламу. Також по дорозі ми заїхали в крамничку для туристів і закупились дешевими сувенірами і оливковою олією, я собі взяв кілька арафаток. Потім ми порівнювали ціни, було дешевше ніж в Хамаметі.

То ж під вечір ми повернулись в готель, проїхавши 1500 км Тунісом, відвідавши : колізей, оази, Сахару, покатавшись на квадроциклах, верблюдах, джипах і відвідали планету Татуін всього за 120 $ –  воно того вартувало.

А зранку ми вже відлетіли додому.

Резюме :

Туніс мені дуже сподобався, можу його рекомендувати як для відпочинку з дітьми так і більш активним туристам і мандрівникам.

Приблизні ціни :

• тур all inclusive в Хамаммет коштує  за одного на 7 днів від 425 $
  • міні тур на 2 дні в Сахару – 120 $
  • морська прогулянка на половину дня 18 $
  • пиво десь 1 $
  • таксі тук – тук по місту від 2 $
  • парасейлінг  20 $

Лайфхаки і поради :

• пошук турів зручно здійснювати пошуковами Misto.Travel  або через агенцію JoinUp (я використав саме їх) , але заходити в останню краще як агенція- там більш точна інформація( іконка в правому верхньому куту). Зараз до речі багато цікавих турів на Новий Рік в той самий Єгипет від 200 $ за одного.
  • це мусульманська країна, тож розпивати алкогольні напої поза готелем і барів дуже не рекомендую, а жінкам краще вдягати довгі сукні або спідниці
  • при поїздці в Сахару краще взяти в готелі кілька пляшок з водою з собою
  • місцева кухня відрізняється великою кількістю солодощів, наявністю різник видів вина і джину, багато баранини і фруктів з овочами.

Всім гарних мандрівок і чудових Різдвяних і Новорічних свят!